Monday, September 19, 2011

My Amirul is Growing Up So Fast

Yup! He is growing up so fast....

He is finishing his practical at TV3 end of September. But he has already attending an interview last Saturday (17/9/11) as an editor at one production house in KL. He was recommended by his bos at TV3.


When Amirul call aku last Saturday tuh saying that maybe dia x akan balik JB lepas praktikal coz maybe terus keje dgn production house tu... aku rasa mcm sebak jer. Cepatnya anak aku besar.. dia dah dewasa... dah lolos dari tanggungan aku...huhuhuhu


But then bila difikirkan balik... maybe itu rezeki yg Allah kurniakan untuk dia...
As a start, basic yg production house tu offer kat dia is good for someone yg baru berusia 18 tahun with sijil from Giatmara and a 3 months OJT experience with TV3. Best part, he was recommended to the production house tu.


I guess kerana minat sgt dengan media graphic, Amirul has done well in his job. A few kerja2 editing sepanjang dia praktikal kat TV3 dah pun disiarkan di TV3. Antaranya promo for Supermak, Syurga Di Telapak Kaki Bonda, Kekasihku Puyu and a few more termasuk pengumuman waktu berbuka & imsak sepanjang Ramadan yg lepas. Maknanya kerja2 dia mencapai tahap standard yg TV3 tetapkan... kalau tidak, takkan digunakan dan disiarkan kat TV3.. yer tak??


Well... as a mother, I am proud. Tentulah.. tapi dalam masa yg sama.. aku sedih coz cepat sgt dia berdikari!... Ingatkan nak suruh dia sambung study kat Politeknik tapi kalau dah production house tuh rezeki dia and lebih baik untuk masa depan dia... guess I'll have to pass Politeknik.


Apapun... aku doakan yg terbaik untuk Amirul. Cuma aku, Joey & Adeline terasa sangat ketiadaan dia kat rumah... bergenang airmata aku rindu..... :(



Photobucket

1 comment:

  1. Pejam celik pejam celik terasa begitu pantas masa berlalu kan..semoga dia menjadi insan yg cemerlang

    ReplyDelete

 

Made by Lena