Tuesday, September 14, 2010

Kenangan Aidil Fitri 2010 di Rumah Ibu Tercinta

My Family... well... half of it laaa.. coz anak2 yg lain beraya dgn nenek depa.. huhuhuu


Vely Loving Kici Aler... muahahahaha (jgn muntah!!!)
Me & Hubby terchenta!!!

Awak nampak ungu gitewwww.... hihihihi
Bersama anak teruna yg paling sulung.... tinggi tunjang mcm pokok kelapa...

Me & Mashita.. anak buah aku nih....

Me & Illa... adik ipar ter"latest".. just joined the family last June...:)

With my Sister & Sister-In-Laws with their daughters....

sampai senget2 aku makan kek buatan adik aku Fizah... sedap sgt ler gamaknya.. sebelah aku tuh... my aunty...

Berkumpul tengok fizah potong kek "buruk" dia.. wakakakaka

gamat masa nih.. psl konon2 nak posing sambil bermaaf-maafan ler... dok gasak gelak jer adalah

Nih masih kontrol cun sbb baru lepas mkn kek... ekekek


10 September 2010 yg lepas... seluruh umat Islam se Malaya menyambut Aidil Fitri setelah genap 30 hari berpuasa....

Dan.. tibalah hari untuk menggayakan baju raya yang baru.... nampak gaya tahun nih.. merah & biru banyak mendominasi.. namun keluarga aku tetap ceria dengan warna lilac kami... yippeee!!
Selamat Hari Raya!!

Aku balik ke kampung pada malam 9 September.. dan sampai ke rumah mak aku hampir 12:30 tengah malam.... semua dah tido except anak2 buah aku.. ya rabbi.. mata depa masih terang benderang.. mak2 nya suma dah pengsan sbb menyiapkan juadah untuk esok paginya...

Aku pun letih gak and mengantuk sbb aku kerja hari khamis tu.... walaupun lunch time aku dah blah gi hospital for my physio session.... balik dari physio... rehat kejap.. lelapkan mata.... sementara menunggu waktu berbuka.... pastuh.. kemas2 apa yg patut utk dibawa balik ke kampung.

Yippeee!!!.. Dah sampai kampung.. Adeline seronok sakan sbb dpt jumpa sepupu-sepapat.. sampai x nak tido... dah kul 1:30 pagi pun bebudak tuh masih berjaga.. siap nyanyi2 lagi dlm bilik... aku x kuasa dah nak layan.. baik layan mata jer... ekekekek.. dah aku ajak si adeline tido... boleh disuruhnya aku tido dulu... dia kata.. dia ngantuk nanti dia tido laa... ish ish ish...

Next morning.. sejurus selepas solat subuh.. aku, mak, fizah, ayin & laduk... we all gi kubur... ziarah kubur arwah babah, arwah f. affa, f. ebah, f. yong & arwah fakhzan... aku sedih sangat masa kat kubur.... rindu kat arwah semua.... dah tu hujan plak tuh.. lencun aku berlari ke kereta.. dgn mak sekali berlari2 dlm hujan... mcm tau2 jer aku kesedihan.. leh buat cover line air mata aku yg meleleh... hihihihi
Well.. Aidil Fitri 2010 tetap meriah walaupun tanpa kehadiran insan2 tersayang yg telah tiada... these photos above prove it...


Photobucket

No comments:

Post a Comment

 

Made by Lena