Wednesday, September 1, 2010

Syawal is Just Around The Corner..

Ramadan is near its end.. and Syawal is just around the corner.. so.. makin meriahlah kaum muslimin dan muslimah bershopping sakan untuk persiapan hari raya yang akan menjelma dalam beberapa hari lagi....

Untuk aku... last weekend dah merayap ke Kotaraya and Plaza Angsana in the hunt for baju kurung raya untuk aku dan Adeline... Joey's & Amirul's dah settle a day before that kat The Store... and Joey chose Lilac for our baju raya for this year... yippeee!! suka si Adeline coz she said itu color purple.. her favorite color!... Baju melayu Joey & Amirul... sangat cantik kain nya.. shiny and stretchy.. nampak heavy tapi ringan..err???.. camner tuh??.. heheheh.. anyway.. aku suka baju melayu depa...:)

So.. sbb dah set colour Lilac.. so mcm nak patah pinggang patah riuk mencari baju color sama untuk aku dan Adeline.... nasib baik jumpa kat Kotaraya.. Alhamdulillah... so dapat lah sedondon kitaorang untuk raya nih.. mcm tahun2 sebelumnya... tapi.. nasib baik Joey x suruh cari baju ala2 songket lagi tahun nih... kalau tidak.. hampeh!! dah 2 tahun berturut2 baju raya aku baju songket... ceh!... tapi tahun nih.. shiny satin!!.. aku suka!!!

Anyway.. aku mcm x berapa seronok nak beraya coz keadaan kesihatan aku yg x menentu nih... this coming 6th September.. appointment aku dgn Dr. Marvin.. for my slip-disc tu... hopefully x perlu nak continue physio or whatsoever.. aku letih la nak pegi....

Kalau raya.. mesti sibuk nak ke sana.. ke sini.. tapi aku nih x leh nak lasak2... leceh la raya mcm gini.... lagipun aku x amik cuti raya.. cukup la 3 hari raya pastuh keje 3 hari pastuh ada cuti satu hari keje satu hari pastuh sambung 2 hari off... ok ler tuh...

Apapun... yg seronok tetap la si Adeline.. mulut sibuk nak balik kampung kutip duit raya banyak2 katanya.. hahahahahahaha... pengsan aku!!!

Still.. there are a few more days to go and rumah masih lum habis kemas... almaklum.. aku dah ala2 OKU nih.. buat keje pun seslow siput sedut!!!


Photobucket

No comments:

Post a Comment

 

Made by Lena