Thursday, September 24, 2009

Hari Raya At My Mum's New House!!!

Ari tuh.. sebelum raya.. Mak aku ada buat kenduri masuk rumah baru sekaligus majlis berbuka puasa... masa tuh aku x sempat nak snap pic umah baru tuh... tapi.. balik raya ari tuh.. aku snap ler apa yg patut....

So.. inilah umah baru mak aku tuh..... especially untuk tatapan adik aku yg kat Manchester, UK tuh.... Fiza.... if you are reading... umah mak dah siap and these are the pictures.....



This is the main entrance umah mak aku..... masa aku balik kenduri... railing depan pintu tuh belum pasang..... now dah ada railing plak kat situ... ok gak.. leh bergayut ker hapa ker kat situ... ekekekek.....


Melangkah masuk ke dalam rumah....


Melangkah lagi.....


Dining area..... and part of the living area....


Hah!!! tuh.. nampak tak my beloved hubby & my Uncle.... tgh borak2 kat living area.... Ada nampak itu ayat kat dinding tuh..... itu ayat kursi... carved in wood... itu.. aku hadiahkan untuk mak aku for house warming.... bangga aku mak letak tengah2 rumah.... masa raya tuh... ada aunty aku tanya.. cantik ayat nih.... beli mana... dia tanya mak aku... mak jawab.. Anis yang bagi... aunty aku kata.. whoooaaa... mesti mahal nih sbb cantik sgt!!!....huhuhuhu... kembang semangkuk aku!!!!!... berapa jam baru kuncup....muahahahahahah


Seterusnya melangkah ke ruang famili... ruang menonton dan bergolek2...ekekekeke.... Ada nampak itu bar stool???.... hah!!! umah aku pun x der tau!!!!!...hahahahah.. yg bergolek tuh semua cousin2 aku... lepak lepas beraya dari umah ke umah....


Ruangan famili & utk menonton.... yg tgh syiok mengadap TV tuh.... cousin2 aku.....


Ini.. ruangan dry kitchen mak aku.... yang terus lagi tuh.. wet kitchen..... lapang sey.. boleh main kejar2 dlm rumah!!!!!!

This is another entrance.... sebelah tepi.... dekat dgn ruangan menonton.... sbb.. mmg jadi habit.... kalau x der special occassion mcm raya ker hapa ker... main entrance selalunya depa tutup... so guna second entrance mcm nih...... ini akan jadi laluan harian keluar masuk....


Jeng! Jeng! Jeng!... Ini lah yang aku kata.. umah mak aku ..... ada bathtub.... aku pelik sgt.. siapa lah gamaknya yang nak berendam sakan..... oh.. yer... aku lupa nak snap picture shower screen semi round dlm master bedroom.... x sempat psl cousin ngan adik lelaki aku tgh syok tido dlm bilik tuh.... x kuasa nak kacau depa berdengkur.... akan diupdate bila ada masa terluang...kuang kuang kuang!!!


So.. Ini lah rumah kebanggaan mak aku.... beraya sakan mak tahun nih!!!!...rezeki mak....:)

Photobucket

No comments:

Post a Comment

 

Made by Lena